top of page

עיצוב אריזה

עודכן: 8 באוג׳ 2023

חשוב (!) הקנקן לא רק מה שיש בו




בעולם של מותגים וחווית משתמש זה כבר ברור לחלוטין שהקנקן הוא חלק מהמוצר וחווית הפתיחה היא חלק בלתי נפרד מחווית הקניה.

עיצוב אריזה הוא חלק בלתי נפרד מפיתוח מותג. בתהליך בחירת המוצר, יכלל סקר שוק, השוואה ובדיקה - החל ממענה לצורך וכלה במחיר.

הרושם הראשוני אכן נרשם למוצר עצמו, אך לחוויית הקניה יש יותר מאבא ואמא: לעיצוב החנות (אם היא פיזית או וירטואלית), לאופן התשלום, לזמן שלוקח לממש את הרכישה, לזמן האספקה, לשירות וכו׳, וכו׳.


המפגש הפיזי שלנו עם המוצר אחרי שהוא כבר שלנו יהיה כמעט תמיד באריזה, שהפתיחה שלה, היא חלק בלתי נפרד מהחוויה.


בקניה וירטואלית אין את המגע הישיר עם המוצר והחושים שלנו יתקלו באריזה קודם.




אז למה אריזות

שימוש באריזות ממותגות יקדם שני פרמטרים חשובים


האריזה היא חזות המותג - ומשמשת גשר ישיר של המותג אל המוצר. העיצוב יהיה חלק מהשפה הגרפית ויתבסס על צבעוניות, פונטים, תמונות, שהם חלק מחזות המותג - לא פחות מערכים ומסרים שיווקים שהם חלק מהאסטרטגיה. הזיהוי והבידול של המותג צריך להשתקף באריזה.

ישנם מותגים שהאריזה יש לה שפה נפרדת מהשפה של המותג, וזאת כדאי לעורר סקרנות, או כדאי לתת למוצר עצמו לבלוט מתוך האריזה.





חווית המשתמש - בעולם דיגיטלי בניחוח וירטואלי לחווית המשתמש יש ערך אדיר. תהליך הפתיחה הוא חוויה וככזה הוא שם משקל אדיר על כתפי האריזה. האריזה והפתיחה יפעילו את החושים: מישוש - בחומריות, נראות - בעיצוב האריזה, ריח - תלוי במוצר לספר יש ריח של דפוס, לנרות וקוסמטיקה יש ריח משלהם, שמיעה - ניירות מרשרשים, קרטון נקרע. הפעלה של החושים הופכת את החוויה לנעימה, מרגשת זכירה.

ההנאה והסקרנות שמתעוררת, הציפיה למוצר שקנינו מעצימות את חווית הקניה והופכות אותה לכזו שנרצה לחזור עליה והיא מחזקת את המותג.


הגברת החשיפה - לאריזות מסוימות יש שימוש נוסף כמו תיקים, נרתיקים שקיות, השימוש הנוסף חושף את האריזה הממותגת ללקוחות פוטנציאלים אחרים ומגבירה את התודעה למותג בקרב קהלים פוטנציאלים.

למי יש כסף למתג אריזות?

תכנון ופיתוח אריזה יעודית למוצר והדפסה באלפי עותקים הוא תהליך בעלות מאוד גבוהה, שמתאים יותר לתאגידים וחברות גדולות ופחות

לחברות של איש.ה אחד.ת או חברות בינוניות. בדפוס לכמות יש יתרון במחיר, הדפסה של כמות גדולה תוזיל משמעותית את המחיר של יחידה בודדת, עם זאת ההוצאה הכספית הראשונית יכולה להיות גדולה לעסק קטן-בינוני, גם האיחסון של האריזות בבית העסק דורש שטח רצפה לא קטן או אפשרויות אחסנה.



לארוז את האריזה | טיפים ושטיקים


אז מה עושים עסקים קטנים-בינונים?

אורזים את האריזה על ידי שימוש בפתרונות יצירתיים, חכמים וזולים למתג אריזות בלי להיכנס להוצאות

לא הגיוניות. כמה טיפים לעסקים קטנים ובינויים למיתוג אריזות בעלות נמוכה:

מדבקות -

עיצוב והדפסה של מדבקות בכמויות קטנות הוא עסק לא יקר, אם עושים שימוש בדפוס דיגיטלי ניתן להביא את העיצוב על ידי שימוש בצבעים מיוחדים, שימוש בזהב, חיתוך צורני ואפילו מספר עיצובים שונים באותה הדפסה - אלו מקנים למדבקה נראות קוסטום יחודית.

מדבקות יכולות לשמש למיתוג קופסאות, שקיות, סגירה של ניירות פרגמנט ועוד.

קופסאות -

כאמור תכנון קופסא יחודית, עלותו גבוהה לכן אפשר למתג אותה בכמה אופנים (מיד אפרט)

יש לבחור קופסא מתוך המאגר של בית הדפוס ולשים לב לחומריות ולצבעוניות שתתאים למותג ולערכיו וכמובן למוצר.

הקופסא צריכה להגן על המוצר, לכן קחו בחשבון את אופן המשלוח, הוא יכתיב את חוזקה.

שרוול -

שרוול מודפס, המכסה את כל הקופסא או חלק ממנה יכול להיות פתרון נהדר, עלות ההדפסה היא כעלות הדפסה על נייר או קרטון

והנראות... לגמרי מותאמת אישית.

שקיות נייר -

שקיות פלסטיק עלות ההדפסה שלהן לא גבוהה יחסית, אך ידרשו כמויות גדולות שיחזירו אותנו לעלויות הדפסה ובעיות אחסון.

שקיות קרטון ניתן למתג במדבקות, ואפשר לגוון בבחירת צבע השקית או הדוגמא עליה. השינויים התכופים וקניה בכמויות גדולות יוצרות ענין גיוון וחידוש בעיניי הלקוח והעלויות נמוכות.

לשקיות יש לעיתים שימוש חוזר מה שמגביר את החשיפה למותג.

מעטפה -

כמובן תלוי במוצר ובגודלו אבל מעטפה (אפילו מרופדת) עלותה יחסית נמוכה ואפשר להשתולל עם העיצוב.

אקססוריז -

כדאי לפתוח את הראש ולהיות יצירתיים, קניה של חומרי אריזה מוכנים בכמויות קטנות עם חשיבה על הנראות הכללית, הקפדה על נראות מותגית, יכולה להוסיף המון. למשל: סרטי בד, ניירות אריזה בצבעים שונים, נייר גרוס ופתיתי קלקר בצבעים שונים, חותמות, מדבקות, תוויות.

כל אלו קיימים בשוק במגוון אדיר ויכולים להוסיף המון.

חשיבה ירוקה -

אכן למחזור יש מקום רב בתכנון האריזה ובחירת החומרים, אפשר לבחור למתג שקיות בד, או תיקי שרוכים שהשימוש בהם רב פעמי, גם שומרים על הסביבה וגם מגבירים את החשיפה.

בכמויות קטנות העלות תשאר סבירה.

ואם יש לך צורך בעזרה, אני כאן לשירותך
14 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

1 Comment

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Guest
Aug 15, 2023
Rated 5 out of 5 stars.

מהמם!!

Like
bottom of page