מלכת הארץ | מיתוג מחדש
- הדס קלנר גולני - נושקה
- 17 באפר׳
- זמן קריאה 4 דקות
מיתוג מחדש לתוכנית כושר קרבי והכנה לצבא לנערות, שמובילה אותה אשה מעוררת השראה.
מתי כדאי ונכון לשנות זהות מותג? האם לא עדיף לעדכן את העיצוב הנוכחי ולאלהתחיל מהתחלה?
חולצת טי וסל כביסה על בסיס המיתוג הראשון.
שלום שלום פלוס חיוך
את אורית שימה אני מכירה מהיסודי, שתי אמהות שגידלו ילד וילדה באותה כיתה. אני מכירה אותה גם מהמשבצת שלה בספורטק, מאמנת ילדים/ילדות נערים/נערות. תמיד אומרת שלום, מאירה את הבוקר בחיוך. שיתפנו מדי פעם פעולה בעיצוב פלייר או חולצה לקבוצת הריצה שלה All-Out
כשאורית החליטה שהיא מקימה קבוצת כושר קרבי לנערות היא פנתה אלי שאמתג אותה, נפגשנו והחלטנו לצאת לדרך. עקב נסיבות שונות למרות הרצון, לא הסתייע ואורית התקדמה בלעדי.
כל תוכנית היא בסיס לשינויים
חצי שנה חלפה ואורית ביקשה ממני לעצב מספר אלמנטים גרפים על פי התדמית הנוכחית.
בעקרון כשפונים אלי לעצב מותג, שלא אני בניתי, אמליץ לחזור למקור, זה תמיד יותר קצר מדויק ומהיר. מעצב שבונה שפה גרפית מכיר את החוקיות הכי טוב ויודע לאן לקחת את העיצוב.
שנכנסתי לתמונה היו מספר נכסים ויזואלים: שם לתוכנית #מלכתהארץ, לוגו, צבעוניות וקונספט לשפה הגרפית.
רולאפים, צמיד סיליקון מהמיתוג הישן
סיכמנו שעובדות על פי הקיים במסגרת של אירוע חשיפה למתגייסות.
נדרשתי לעצב מספר פריטים: חולצות, בקבוקים, רולאפ, צמיד סיליקון, תיק לכביסה (למתגייסות), כרטיס תפילת הדרך (לפק״ל כיסים).
חלק מאוד משמעותי מעיצוב זהות מותג זו השפה הגרפית והחוקיות, שהעיצוב מסתכם באלמנטים בלבד: לוגו, צבעוניות, פונטים תמונות, לא תמיד ברור מה לעשות עם זה... ואז אלמנטים גרפים פשוטים לעיצוב, דורשים עוד ועוד סבבים של תיקונים וניחושים - מה יעבוד ומה לא.
מכירים את זה במאסטר שף שנותנים להם מצרכים בלי מתכון והם נדרשים לבשל משהו בלי הוראות? אז כזה
לא עובדת בשביל אף מותג
המותג שלכם צריך לעבוד בשבילכם.
תהליך זהות מותג כולל בתוכו שני שלבים עיקרים מיתוג ותדמית.
הראשון - יוצר זהות ערכית למותג והשני - זהות ויזואלית.
מטרת התהליך להבין את המותג לפתח שפה מזוהה המאפשרת לתקשר אותו באמצעים חזותיים (דרך התדמית). כאשר אחד מהשלבים לא מבוצע באופן מלא, מקיף ומדויק נוצר פער שבסופו לא ברור איך להמשיך, איך להשתמש במה שעוצב מה שיוביל לחוסר אחידות ובסופו של דבר לזיהוי המותג.
בתהליך זהות מותג, שהתקיימו בו שני השלבים, יהיו לכם כלים לעבוד באופן שיטתי ורציף.
תוכלו להנו מותג חזק, עקבי ומזוהה, שממשיך לצמוח, לרגש, לעניין ולחדש. (#מותגנושם)
שלוש-ארבע-מהתחלה
שהעבודה על הכנס הסתיימה שלחתי רשימה מסודרת של מה לא עבד לנו:
פיתוח השפה הגרפית במקרה הנוכחי לא הושלם
חסרה שפה צילומית ומאגר אימג׳ים
הפלטה הצבעונית מונוכרומטית ולא עובדת טוב על כל צבע רקע
הלוגו בשחור לבן לא קריא
חסרו תבניות עיצוב למדיות שונות
המשפט המלווה הופיע אצל קבוצת כושר קרבי אחרת
אז למה עשינו מיתוג מחדש??? למעשה אפשר ונכון ברוב המקרים להשלים את החסר ולהמשיך עם העבודה שנעשתה בשלב הראשון. מיתוג מחדש היא דרך שפונים אליה לאחר מחשבה עמוקה ובכובד ראש. המותג כבר נחשף לקהל והחל לצבור תאוצה עכשיו לשנות?
ההחלטה הראשונית היתה לא לשנות, לנסות לתקן ולשפר את מה שיש, נפגשתי עם אורית לסיכום וקבלת החלטות. ביקשתי לראות את כל הפרטים שהודפסו ואורית שלפה את הטי-שירט מהארון עדין עם הטיקט. ״לא לבשתי את החולצה, אני מרגישה שזה ילדותי ולא מייצג את התפיסה של נשים פורצות דרך.״ חהעדר החיבור בין הפתרון הויזואלי-קונספטואלי שנבחר לייצר את המותג שלה, הערכים שלה ותפיסת העולם שעליהם מבוססת התוכנית - לא באה לידי ביטוי בעיצוב.
במקרה כזה אין באמת שאלה - זהות מותג היא הפנים של העסק ושל האשה שעומדת מאחוריו,
כשהערכים הבסיסים שנבחרו לא באים לידי ביטוי, אין הזדהות עם העסק זה סימן אזהרה גדול שמשהו לא עובד. במקרה כזה אי אפשר לתקן וצריך להתחיל מהתחלה.
ואכן התחלנו מהתחלה: מחקר שוק, מתחרים, דיוק הערכים, המסרים, בחנו כיווני השראה שונים, משפטים מלווים ולאחר שלוש סקיצות נבחר הכיוון הרצוי.
מהות השינוי
נבחרו חמשה אלמנטים מובילים המייצגים את הערכים של התוכנית:
הנערה - שהיא המרכז
מצפן - המסגרת הערכית של התוכנית
מפה טופוגרפית - המייצגת את הדרך המסלול של כל אחת
כוכב הצפון - החזון
כנפיים - המעוף שהתוכנית מאפשרת
חמשת האלמנטים שולבו ללוגו.
נבחרה פלטה צבעונית חדשה
אלמנטים גרפים
שפה צילומית - הוכנה תוכנית וניתן בריף לצילומים שיעשו בהמשך על ידי צלמת מקצועית
תבניות עיצוב - על פי צורך
קופי מלווה #השבילשלךמתחילכאן

כשצריך למתג מחדש זה כרוך בזמן ועלויות, כיון שזו הפעם השניה בניתי תוכנית עבודה שתאפשר תשתית ראשונית יציבה ומגוונת להמשך עבודה ועיצוב אלמנטים על פי הנדרש, אך גם תכננו מה יעשה בהמשך לפיתוח המותג.
באופן הזה, העלויות מתחלקות על פני טווח זמן ארוך יותר בלי לפגוע בביסוס הזהות.
לרוץ איתך ובדרך שלך
מלכת הארץ היא קבוצת כושר לנערות בפריסה ארצית, הקבוצה העיקרית פועלת במודיעין.
כחלק מחשיבה על מודלים להשראה עבור הנערות, הוחלט שכל קבוצה שתקום בארץ תיקרא על שם לוחמת/ חיילת שנהרגה בעת מילוי תפקידה.. הקבוצה של מודיעין מנציחה את סרן עדן נימרי ז״ל קצינה ב׳רוכב שמיים׳ שנרצחה במוצב נחל עוז ב-7/10, שם נלחמה עד הכדור האחרון ובידיים חשופות כדי להגן על החיילות ששהו איתה במיגונית.
עדן היתה ספורטאית מצטיינת, ויתרה על התואר כדי להתגייס לצבא לשירות משמעותי, היא גדלה במודיעין, והתאמנה ברעות. הקבוצה שמתאמנת בעיר נקראת 'צוות נימרי׳ על שמה והיא חלק מהנצחתה.
מתלבטים?
החלטה על מיתוג מחדש היא החלטה כבדת משקל ולא אמהר להמליץ עליה בתהליך של זהות מותג.
תוכלו לשאול את עצמכם כמה שאלות שיעזרו לכם להחליט:
האם אתם אוהבים את הלוגו שלכם?
במשפט אחד מה הוא מספר עליכם? מה הוא מספר על העסק שלכם?
תוכלו לצייר את הלוגו מהזיכרון? האם לקוח שלכם יוכל?
כמה הנראות המותגית שלכם בולטת בתוך תחום העיסוק?
האם הוא מייצג אתכם בנקודת הזמן הנוכחית?
*טיפ ממעצבת - שיש התלבטות תמיד תוכלו לבקש לראות שני כיוונים לעיצוב, אחד חדש ואחד המתבסס ומעדכן את מה שיש לכם.

Comments