עסקים שחושבים כמו מותג נותנים משקל לכל אלמנט חזותי המשמש לתקשורת עם הלקוחות.
עיצוב טוב מקפל בתוכו ערכים המשליכים על העסק ובעליו כמו ארגון, סדר, מקצוענות.
יצא לי לאחרונה להיות בכמה הרצאות של בעלי מקצוע מתחומים שונים, מקצועני-על, שולטים בחומר עם סיפור מענין לספר ומוצר נהדר למכור...אממה המצגת שלהם לא שיקפה, ולו במעט, את המותג שהם.
עבודה עם מעצבת שיודעת לחבר את הנקודות בין המסר, ערכי המותג והזהות החזותית תניב את התוצאה הכי טובה, אבל לא תמיד נרצה או נוכל לשלם בעבור השירות הזה.
גם בעבודה עצמית יש מספר טריקים ושטיקים שיכולים להוציא אתכם אסים.
טיפים וטריקים
מילת הקסם היא עקביות נסו לשמור על מספר כללי ברזל פשוטים ויישמו אותם לאורך כל המצגת:
צבעוניות | מומלץ לבחור 3-5 צבעים עבור הפלטה הצבעונית של המצגת, בשאיפה יהיו אלו צבעים הלקוחים מהלוגו והשפה הגרפית. הכניסו את הצבעים לתוך הפלטה של המצגת וכך תוכלו לבחור תמיד את אותו הגוון.
*בונוס - שחור ולבן יכולים להיות צבעים אקסטרא לפלטה.
פונטים | בחרו עד 2 פונטים למצגת, עדיף כאלו שיעבדו בכל פלטפורמה (חינמים מספיק טובים) הקפידו על אחידות בגדלים ובמשקלים על פי התפקיד: כותרות/ בולטים/ כיתוב תמונה וכד׳.
תוכלו להשתמש בפונט הזה בכל תקשורת עם הלקוחות (מייל, אקסל, וורד וכד׳ ותהפכו אותו לחלק מהשפה). כאשר המצגת מכילה שתי שפות בחרור פונטים דומים או אחד שמתאים לשתיהן.
*בונוס - לפונטים יש משקלים שונים מה שיכול בהחלט לספק מגוון ולאפשר עבודה בפונט אחד.
גריד | הגריד הוא רשת דמיונית המחלקת את הדף ומאפשרת לעצב באופן שיאפשר אחידות בפיזור האלמטים על הדף תוך הקפדה על רצף הגיוני. החלוקה יכולה להיות סימטרית או א-סימטרית.
הגריד יאפשר למקם את הכותרות באותו מקום בכל דף וכנל לגבי מיקום תמונות וגרפים.
*בונוס - הקפדה על מיקום ופרופורציה בין אלמנטים ״תיישר״ במיידית את המצגת ותמנע את הקפיצות המעצבנות במעבר בין הסליידים.
אימג׳ים / אייקונים / גרפים | תמונות שמוסיפים למצגת או גרפים מתוך התוכנה צריכים לדבר באותה השפה. לגרפים בחרו סטייל שמתאים לכם ודבקו בו - את הצבעים קחו מהפלטה בטיפ הראשון. גם תמונות או איורים צריכים לדבר באותה שפה, אם בחרתם בתמונות שחור לבן, או סגנון לייף-סטייל צבעוני, איורי קו, או ציורי שמן... רק הקפידו על קבוצה הנראית מאותה המשפחה של עיצוב/ צילום / איור.
למה לעבוד קשה | שימוש בטמפלייטיים מתוך הפלטפורמה. היום בכל התוכנות יש מגוון גדול של תבניות עיצוב שנראות טוב ויכולות לעבוד עבורכם. בחרו את זו שמתאימה לכם והשתמשו בתבניות כדי לעבוד מהר וקל. להתחיל ממשהו מוכן ומסודר ועל גבו להוסיף/ להוריד/ לשנות זה פשוט וזריז ויחסוך לכם להמציא את הגלגל.
*בונוס - לתבניות עיצוב יש תפקידים שונים תגוונו בבחירה, שקף לנושא חדש, שקף לתמונות, שקף לבולטים. אנחנו. רוצים אחידות אבל גם ענין.
וחוזר חלילה... צ׳ק ליסט
אחרי שסיימתם לעצב את המצגת תמיד תעברו ותבדקו את עצמכם שהכל מיושר ומסודר
הפונטים מאותו סוג ובאותו הגודל
הצבעוניות אחידה וממותנת
אין קפיצות בעיניים במעבר בין השקופיות
משפחה שכזאת - כל השקפים מדברים באותה שפה
(דרך טובה לבדוק היא להסתכל על התצוגה של כל השקפים יחד)
העבודה שתעשו בפעם הראשונה תמשיך ותשרת אתכם, האלמנטים הגרפים יהפכו לחלק מהשפה החזותית שלכם, העסק שלכם יראה וישמע כמו מותג והמסר הזה יעבור ללקוחות שלכם.
Comments