top of page

תהליכי מיתוג במותגים | מותג בתוך מותג הוא גר

תמונת הסופר/ת: הדס קלנר גולני - נושקההדס קלנר גולני - נושקה

חברת טבע היא מותג מוכר וגדול, חברה ישראלית שהפכה לענק תרופות גלובלי.

לחברות מסוג זה יש זהות מותג מבוססת הבנויה על מהלך אסטרטגי מקיף ועמוק.

בהיבט החזותי, התקשורת שלה אל מול הלקוחות/ שותפים/ עובדים/ ספקים היא ברורה ומזוהה.

אז לשם מה חברה מבוססת צריכה תהליך מיתוג???
פרי עץ הדעת רולאן
עיצוב רולאפ
מותג נושם

מותג נושם הוא אחד שמראש העיצוב שלו מאפשר שינוי, התחדשות וגיוון, כל זאת מבלי לפגוע בזיהוי והזדהות קהל היעד עם המסרים השיווקים. משמעותי בעיקר עבור חברות מבוססות הקיימות שנים רבות ורוצות לאפשר לעצמן ׳זהות ברזל׳ אל מול ׳זיהוי וזהות׳.


במספר מקרים מותג מבוסס יבצע תהליך מיתוג:

  • קמפיין מיוחד - מהלך שיווקי מכירתי גדול שדורש מסגור מיוחד (מוצר חדש, מבצע מיוחד, כנס לקוחות, תערוכה גדולה)

  • תקשורת פנים ארגונית - אירוע לעובדים, גיוס עובדים, השתלמויות וכד׳.

  • מותג בתוך מותג - הגדרה של מוצר או שירות יחודיים שיש צורך לבדל אותו.

  • פארסה תקשורתית - אירוע שלילי משמעותי בקנ״מ גדול הדורש התייחסות מיוחד (מוצר פגום, ריקול, משבר ניהולי)

  • שהשפה הגרפית לא מכסה את הצורך או שיש צורך להרחיב / לגוון / לחדש.

  • מיתוג מחדש - מסיבות שונות מותג יבחר ללכת לתהליך אסטררטגי (rebrand) הדורש התיייחסות עיצובית.


אקדמיה טבע

בטבע כפר סבא ממוקם מטה החברה ובו מחלקת ההדרכה ופיתוח שתפקידה הכשרת עובדים חדשים, השתלמויות לפיתוח כח אדם ופיתוח מנהלים. למרות העבודה האיכותית שנעשית במחלקה עלתה בעיה עיקרית אל מול הארגון: שיתוף פעולה חסר של עובדים ומנהלים בתכנון והרשמה לקורסים.


יחד עם סיון הרן מנהלת המחלקה סימנו שלושה נושאים עיקריים לטיפול:

  • העלאת מספר הנרשמים לקורסים ודרישת קורסים ממנהלי המחלקות

  • יצירת תחושת שייכות (גאוות יחידה)

  • יצירת פלטפורמה מזוהה חזותית שתקל את הפירסום הפנים-ארגוני


    פרי עץ הדעת הודעת וואטסאפ מעוצבת
    פרסום דיגיטלי לעובדים על פתיחת הרשמה לקורס


מה לעיצוב ופתרון בעיות?

עיצוב לשם עיצוב אין לו משמעות - החיבור עם המסרים וההנגשה החזותית, נראות מקצוענית, זיהוי שהופך לזהות יחד עם האסתטיקה הופכת כל עסק למותג נחשק. הרצון של קהל היעד להיות חלק ולהשתייך מעורר אותנו לפעולה. ככה מותגים עובדים.

בנוסף לזיהוי הבעיה והנושאים להם נדרשתי לפתרון הגדרנו שלושה ערכים מרכזיים שיובילו את העיצוב:

  • מקצוענות

  • נגישות - זמינות

  • הנאה - ענין

ומשם יצאנו לדרך.


פרי עץ הדעת

שלושה פתרונות הוצגו לחברה, לכל אחד קונספט שכלל: לוגו וקופי מלווה, חוקיות חזותית, פלטה צבעונית, פונטים, שפה צילומית התומכים ברעיון ומאפשרים ללקוח להבין איך יראה המותג שלו ולמעצבת לבחור את השפה הגרפית.


קונספט 1 | ready.study.GO

קונספט‭ ‬קליל‭, ‬צבעוני‭ ‬ודינמי‭, ‬המעלה‭ ‬חיוך‭ ‬ומנגיש‭ ‬את‭ ‬נושא‭ ‬הלמידה‭ ‬לעובדים‭ ‬ולמנהלים‭.‬

הקופי‭ ‬המלווה, לקוח מעולם הספורט - מזמין‭ ‬ומפשט‭ ‬את‭ ‬התהליך‭ ‬של‭ ‬הרישום‭ ‬והלמידה‭.‬

האייקון‭ ‬המחייך בלוגו ‬יכול‭ ‬לעמוד‭ ‬בפני‭ ‬עצמו‭ ‬כרמז‭ ‬לכל‭ ‬הקונספט.




קונספט 2 | ידע טבע

מתמקד‭ ‬במקצוענות‭ ‬הלמידה, הזהות‭ ‬החזותית‭ ‬שאולה מעולם‭ ‬האקדמיה‭.‬

הלוגו‭ ‬טיפוגרפי, נקי‭ ‬ואלגנטי, צבעוניות‭ ‬בולטת‭ ‬ומצומצמת‭ ‬והנראות‭ ‬כולה‭ ‬משדרת‭ ‬רצינות‭ ‬וענייניות‭.‬

השם‭ ‬ידע‭ ‬טבע‭ - ‬עושה‭ ‬חיבור‭ ‬בין‭ ‬הלמידה‭ ‬לבין‭ ‬הארגון‭ ‬עצמו‭ ‬ורומז‭ ‬על‭ ‬הקשר‭ ‬הישיר‭ ‬בין‭ ‬החברה‭ ‬כמקור‭ ‬לידע בהתאמה‭ ‬לידע‭ ‬הקיים‭ ‬ב׳טבע׳‬‭ ‬עצמו‭.‬

הצורה‭ ‬הגרפית‭ ‬לקוחה‭ ‬מתוך‭ ‬חיבור‭ ‬האותיות‭ ‬עט‭ ‬שבמרכז‭ ‬השם‭ ‬כאשר‭ ‬העיגול‭ ‬הקטן‭ ‬הופך‭ ‬את‭ ‬הצורה‭ ‬לאנושית והעיגול הגדול‭ ‬הוא‭ ‬כליבה‭ ‬ללמידה‭ ‬וידע‭ ‬שהחברה‭ ‬מאפשרת‭.‬




קונספט 3 | קמפוס טבע | הקונספט שנבחר

הקונספט‭ ‬שם‭ ‬דגש‭ ‬על‭ ‬החיבור‭ ‬של‭ ‬העובד‭ ‬לתהליך‭ ‬הלמידה‭ ‬להתפתחות‭ ‬ולהבטחה‭ ‬של‭ ‬הצמיחה‭ ‬בסופו‭.‬

המשחק‭ ‬הכפול‭ ‬על‭ ‬המילה‭ ‬טבע‭ ‬שגם‭ ‬מרמז‭ ‬לטבע‭ ‬האדם‭ ‬וגם‭ ‬לטבע‭ ‬כרפרנס‭ ‬לצמיחה‭ ‬ופריחה‭, ‬מייצר‭ ‬משמעות‭ ‬רחבה לתהליך‭ ‬הלמידה‭ ‬כשהיא‭ ‬יוצאת‭ ‬מהמקור ‭ ‬‮׳‬טבע‭ ‬החברה‮׳.

השפה‭ ‬האייקונית‭ ‬של‭ ‬הלוגו‭ ‬שגולשת‭ ‬לזהות‭ ‬השפה‭ ‬מאווררת‭ ‬את‭ ‬הכבדות‭ ‬של‭ ‬התהליך, התפוח מעלה‭ ‬חיוך‭ ‬ובשילוב‭ ‬עם‭ ‬הצבעוניות‭ ‬הפסטלית‭ ‬מאפשרת‭ ‬אינספור‭ ‬צירופים‭ ‬וגיוונים‭.‬





לא לפחד כלל

בחברות מבוססות ובמותגים גדולים נוצר לעיתם פער בין המיתוג שהפך לשפה מזוהה וברורה של העסק אל מול הלקוחות/ ספקים / עובדים.


אז מה הם אומרים:

  • עשינו מיתוג כלכך יקר מה נשנה?

  • תכלס אנחנו לא ממש יודעים איך לעבוד עם השפה...

  • אנחנו מפחדים לשנות שלא יזהו אותנו

  • אין נשמור על הזהות ונצליח לגוון

  • לאאא זה סתם בלאגן עכשיו להכניס משהו/ מישהו חדש


נכון, שינויים צריך לעשות במודעות ובזהירות:

מיתוג יקר שלא יודעים לעבוד איתו, או שלא משרת את החברה, הופך לפיל לבן. אל תפחדו לקחת מעצבת שתפשט את השפה הגרפית, תכין פורמטים לעבודה ותלמד אתכם לשמור על המותג.

המיתוג הוא חבר השפה הגרפית שנבנתה עבורכם צריכה לשרת אתכם בכל הפריטים הגרפים המעוצבים - בכל המדיות. תכירו את ההחלטות שנעשו עבורכם בתהליך על בורין, ותשמרו על הזהות והאופן שהיא מתקשרת את המסרים ללקוחות הקצה.

לא זיהיתי אותך.. אחידות, עקביות וגיוון ישמרו עת החברה עדכנית וחדשנית ולא תתן למותג לקפוא על שמריו. הלקוחות ילמדו לזהות ולהתרגל לשינויים הדרגתיים והקשר בין זהות-לזיהוי לא יאבד.

בלאגן מאורגן כן זה קשה להכניס שינוים ואנשים חדשים, עם זאת זו הדרך להישאר רלונטים, מעניינים ולעיתים זאת אפשרות נהדרת להוציא את הרולס-רויס שקיבלתם מחברת המיתוג מהניילונים ולהנות מהנהיגה.



7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Komentar

Dinilai 0 dari 5 bintang.
Belum ada penilaian

Tambahkan penilaian
bottom of page